Motiu pel qual s’escull l’aplicació
Hem triat fer-ho sobre Blogger perquè creiem que té més aplicacions educatives que altres webs 2.0 com el Facebook; a més, creiem que és la millor representació de la web 2.0.
Blogger està destinat a tots els usuaris, des d’aquells que no tenen cap coneixement sobre informàtica, a quells que ja tenen experiencia en aquests àmbits.
Justificació de perquè es considera web 2.0
Aquesta és una web 2.0 perquè permet pujar fotografies, escrits, crear xarxes de coneixements, es poden compartir vídeos i opinions. A més, els seguidors també poden comentar les publicacions del Blog i també pujar-hi material seu. L’autor pot respondre les seves qüestions, és a dir, que és un feedback continu.
Descripció funcionalitats rellevants
- Permet compartir els pensaments i events actuals.
- Es pot personalitzar la pròpia plantilla de tal manera que s’ajusti a les teves necessitats ( canviar el fons de pantalla; el tipus, número i color de la lletra; editar el perfil...)
- Pots afegir vídeos i fotografies a la teva entrada.
- Pots afegir seguidors que comparteixin les seves opinions i coneixements amb tu i que, a la vegada, siguin crítics sobre les teves.
- T’avisa cada vegada que tens una entrada o comentari nou tant al teu Blog com al de les persones associades a tu.
- Permet escriure en 41 idiomes diferents.
- Es poden crear blogs en grup i edublogs (blogs educatius).
Possibilitats i limitacions d’ús en el àmbit educatiu (especificar en quins àmbits)
- Ens permet crear i comparar conjuntament.
- La creació de Blogs ens dóna l’oportunita d’educar col·lectivament, fomentar la capacitat de cooperació i solidaritat
- Ens acosta a l’esperit crític i no competitiu.
- Ens permet crear un fluxe constant de compromís i intercanvi, així com fer d’ells espais personals dels quals pot gaudir tothom.
- Els professors mantenen actualitzats als seus alumnes.
- Serveix per impulsar noves formes d’aprenentatge.
- Es poden utilitzar com a portafoli de tot allò fet a l’aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada